iStock-1399541696.jpg

prostrolane.jpg

Envis dubbelhaka?

Punktbehandla fettdepåer med injektionsbehandling

Prostrolane Inner B är en patenterad injektionsbehandling som effektivt reducerar envisa fettdepåer i t.ex. dubbelhakan.
Fillern består av en sammansättning av fyra olika fettreducerande peptider samt hyaluronsyra. Samtidigt som fettdepåer reduceras återställs hudens fasthet genom ökad fukt och kollagenproduktion.

Kur 2-4 behandlingar
2ml räcker till behandling av dubbelhakan. Behandlingen görs i kur om 2-4 gånger med fyra veckors mellanrum.

Resultatet är bestående så länge en stabil vikt bibehålls. Vid viktuppgång kan fettdepån öka i storlek igen.

Behandlingsområden
Prostrolane Inner B kan användas till fettdepåer som måttlig till svår dubbelhaka, hamsterpåsar, buk, underarmar, kärlekshandtag, lår och knän.

Dubbelhaka 2ml
Hamsterpåsar 2ml
Kärlekshandtag 4ml
Underarmar 4ml

Se priser här

Mer om behandlingen

Risker och Komplikationer

Vanligt: Stickmärken, svullnad, ömhet, klåda och ibland blåmärke

Ovanligt: Infektion kring instickställena. Detta förebyggs genom desinfektion & genom att inte röra vid det behandlade området.

Gör det ont?

Bedövningssalva appliceras inför behandling där fillern injeceras med en mycket liten kanyl med flera stick. Små stick och viss sveda vid injecering, men helt tolererbart enligt de allra flesta.

Efter behandlingen kan stickställena vara något svullna och ömma lätt i några dagar.

Inför

Du är inte gravid eller ammande

Ipren/Ibuprofen dagarna

innan behandling ökar risken för svullnad och blåmärken

Frisk och kry på behandlingsdagen

Efter behandlingen

Rör ej stickställena pga infektionsrisk, mild ansiktstvätt med ljummet vatten går bra

Ingen överdriven svettning så som träning, bastu, sola så länge området är svullet och ömt

Resultatet av behandlingen uppehålls vid bibehållen vikt, men vid viktuppgång kan fettdepåerna öka i storlek igen.